défine

Blomstershowen!

Kategori: Blomster show

Åsa smyckar stol (från Görels företag Parkland) med björkris, lökväxter m.m. Björkriset "sydde hon fast med
garn. Därefter satte  hon dit lökväxternam.m.
Temat var folklore och kudden på stolen kommer från Cult, liksom krukan som hon arrangerade snittblommor i.
Under tiden spelades
Sjösalavals med Sven-Bertil Taube.


     
Hon gjorde även en stor, härlig rosbukett till musik av Bon Jovi... Bed of Roses...

   

Jag hade här temat vårkänslor, och smyckade några balkonglådor.Här fick publiken lyssna till
Den blomstertid nu kommer, i en rockigare version med Black Ingvars...den gillade Gun.

   

Gun som hade ringt in sitt barnbarn ( Jenny Antoni) på kort varsel, spelade upp några pjäser
mellan våra tema.        ...Fröken Rosita....En midsommarnatt...

   

Sofies tema var "smågodis, ungt och sött". Hon smyckade ett "kakfat" med blommor. Där hon
avslutade med att sticka i diverse godis typ slickepinnar, sockerbitar och godishalsband.
Självklart spelades My boy lollipop med Spice girl som avslutning till detta.

     

Jag avslutade med en stor, stor och tung bukett med ett rede av kaprifol, pinnar och lite annat.
Här tyckte jag, vi att det skulle passa att spela ....När vindarna viskar mitt namn med Roger Pontare.
Hade till och med spelat den på jobbet en vecka innan för att få rätta känslan, under tiden man band buketten.
Men Gun tyckte inte den stämde in, så en timme innan letade vi fram en MOZART istället,
och för mig gick det lika bra.......hi hi.

   

På scen....blommigt, eller hur????


Dessa foton är tagna av Annelie Billing.

/ Lynn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: