défine

Golf i Ludvika

Kategori: défine

I helgen gick RM (h45-h55). Lalle skulle spela och jag fick "förtroendet" att gå caddie...
Vi kom upp på torsdagen till Ludvika, där vi träffade Micke & Carina som vi spelade med på eftermiddagen.
Grabbarna fick lite hum om banan och jag och Carina fick lite spel också, innan det var dags att mantla caddieutmaningen för de kommande 3 dagarna.
Vi checkade in på Grand Hotell Elekta och blev välkomnande av en
flaska skumpa med ett hälsningskort från ägarna (som var i Varberg).
Tack Ulla & Bertil - smakade fint i sommarvärmen!! 
Första & andra rundan spelade Lalle med Anders från Borlänge och
Jonas från Uppsala med caddien Gabriella.   
Andra kvällen åt vi på restaurang Piren , en helt ljuvlig kväll med
trevligt sällskap och god mat & dryck.....
  
Från att det varit strålande sol och varmt i 2 dagar, varnades det för regn och åska.
Detta slapp vi tack och lov!
Jon på hål 17 (korthål) och på tur Lars & Lars.... 
  
Hagges gk är en mycket trevlig bana att spela och med många fina hål runt sjön.
 
Av ca 150 spelare, hamnade Lalle på en 21:a plats..Bra
(kanske kunde jag skött min caddieroll till någon placering bättre)
 -nästa gång är det jag som väljer klubborna!!! 
/ Lynn
 
 
 
 
 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: